כבר מעל לשלושים שנה שבית האופנה ורסצ’ה מפנק את חובבי אופנה גבוהה עם קולקציות בגדים מיוחדות במינן.
ג’אני ורסצ’ה, מקים בית האופנה, הצליח ליצור דימוי מיוחד וקנה את לבם של חובבי היופי האמיתי, הדהים בפתיחות, סקסיות ושיק שבגדיו משדרים.
שנת 1978 ניתן להגדיר כשנת פריצת הקריירה האישית של ורסצ’ה. בשנה הזאת הוא הקים את חברת “ג’אני ורסצ’ה ספא” שם הציג לשוק האופנה את קולקציית הבגדים שלו.
במרץ 1978 ג’אני בן ה-34 ואחיו הגדול סנטו פתחו את הבוטיק הראשון שלהם במילאנו, שם גם הציגו לראווה את הקולקציה המשמעותית הראשונה של בגדי נשים. כעבר זמן קצר, בספטמבר של אותה שנה, גם קולקציה של בגדי גברים הוצגה לשיפוטם של חובבי האופנה.
בבגדי נשים ג’אני תמיד העדיף בדים צמודים, חצאיות מיני, מחשוף עמוק, וחשיפת ידיים וגב. רגישות, סקסיות ופתיחות- אלו המרכיבים העיקריים של קולקציות אופנה מבית היוצר של ורסצ’ה.
ורסצ’ה החזיר לתודעת האופנה מכנסיים צרים, חצאיות קצרות קיצוניות, מחוכים, וחליפות צמודות. הוא גם התפרסם בכך שלעולם לא חסך בהשכרת שירותיהם של הדוגמניות היפות בתבל לצורך פרסום הקולקציות שלו. ורסצ’ה היה בין המעצבים הראשונים שהחלו להזמין צלמים בעלי שם עולמי למטרת צילום קמפיינים פרסומיים. תצוגות אופנה של ורסצ’ה הן מופע שלם שכולל מוסיקה, קישוטים, הופעות של שחקנים ונגנים מפורסמים.
ג’אני ורסצ’ה עסק בעיצוב מיוחד של פריטים שונים כגון: תכשיטים, תיקים ומזוודות, תמרוקים ומוצרי קוסמטיקה.
בתצוגת קולקציית סתיו-חורף 1991-1992 ג’אני ורסצ’ה הזמין לבמה את הדוגמניות המובילות בעולם- סינדי קרופורד, קריסטי טרינגטון, נאומי קמפבל ולינדה אבנגליסטה. הוא הכניס לתודעה העולמית את הביטוי הנפוץ דוגמנית על.
אימפריית ורסצ’ה עד היום הזה נחשבת לאחד מבתי אופנה הגדולים והמצליחים בעולם.
בגדי ורסצ’ה הפכו לפריטי אספנות שלרוב מוצגים במוזיאונים ברחבי עולם. מדובר ביצירות אמנות. השם ג’אני ורסצ’ה לעולם יישאר בהיסטוריית עולם האופנה וחוש העיצוב המפורסם שלו והחוצפה החיובית בהפיכת רעיונות למציאות מהוווים דוגמא לדור המעצבים הצעיר.
הסיפור של ג’יאני ורסצ’ה
מעצב העל האיטלקי ג’יאני ורסצ’ה שנרצח בשנת 1997 בביתו שבפלורידה הפך לסמל בקרב עולם האופנה. בית האופנה של Versace שמנוהל היום על ידי אחותו של ג’יאני, דונטלה ורסצ’ה, הצליח לשמור על עצמו כאחד מבתי האופנה המכובדים באירופה ובעולם האופנה העולמי. בכל שבוע אופנה ובכל מגזין אפשר למצוא את הבגדים המאתגרים, המרגשים והמיוחדים של בית האופנה שהקים ג’יאני ורסצ’ה לפני למעלה מארבעים שנה. הסטייל של Versace היה ונותר דוגמה לאיכות האופנה האיטלקית, ליוקרה ולשידוך מושלם בין אלגנטיות ומראה קלאסי לבין הטרנדים החמים בעולם האופנה כפי שהם מתעדכנים מעונה לעונה.
האופנה של Versace
אם מסתכלים על האופנה של המותג שהקים ג’יאני ורסצ’ה לפני כל כך הרבה שנים רואים דרך של מעצב לאורך כל התקופות הבולטות בהיסטוריה של האופנה. אין סגנון אמנותי ועיצובי שבית האופנה Versace לא נגע בו במהלך השנים – ממראה ויקטוריאני ועד למראה שנות השמונים המאתגר, ממראה ילדת הכפר האירופאית ועד למראה המחויט של אנשי העסקים בשנות האלפיים. כל המראות האלו ורבים אחרים, בעלי מכנה משותף – האיכות של התפירה, המחשבה מאחורי כל דגם ודגם והתחושה שאתה או את לובשים יצירת אמנות של ממש. זוהי כנראה הסיבה שגם אחרי לכתו של ג’יאני ורסצ’ה מצליח בית האופנה שקרוי על שמו לשמור על ההצלחה.
החליפות של ורסצ’ה
אחד הפריטים היוקרתיים שמלווים את בית האופנה Versace מזה שנים הוא החליפה המחויטת. לצד שמלות הנשים והקולקציות שמשתנות מעונה לעונה, החליפות נשארות כמו חותמת של איכות ומהוות את אחד הפריטים הקלאסיים שמציע בית האופנה של ג’יאני ורסצ’ה. כל חליפה היא יצירת מופת של תפירה, גזירה ועידון שמושקעת בה מחשבה לפרטי פרטים. גם אחרי מותו של ורסצ’ה עצמו הצוות המסור שמלווה את בית האופנה כבר שנים שומר על הסטנדרטים הגבוהים שהציב המעצב בתחילת הדרך ומנפיק דרך ידיו המוכשרות קולקציות של חליפות לגברים וגם לנשים שכולן על טהרת איכות התפירה האיטלקית. החליפות של Versace מתאימות לא רק לאנשי עסקים עשירים או לעשירון העליון בכלל אלא תפורות גם על חתנים שמחפשים מראה מהוקצע ונקי לחופה ולאירוע הגדול שלהם.
אפשר להשיג בארץ?
את החליפות של Versace אפשר להשיג בבוטיקים מובילים לאופנת גברים שמייבאים ארצה חליפות איכות. את בגדי הנשים של בית האופנה על שם ג’יאני ורסצ’ה מוצאים בעיקר בחנויות בוטיק שנמצאות באיזורים היוקרתיים יותר. חלק מהבגדים הפחות יוקרתיים של המותג, כמו חולצות טי למשל, אפשר למצוא במתחמי אאוטלטים ובחנויות מותגים שמתמחות במותגים איטלקיים או אירופאיים בכלל.
ולמה להתאמץ?
כשאתה רוכש פריט של Versace אתה רוכש איכות מדרגה ראשונה. בית האופנה שהקים ג’יאני ורסצ’ה כמפעל חייו הגדול קנה לעצמו שם כאחד מבתי האופנה המכובדים והגדולים בעולם ולכן הפריט שנקנה הוא פריט שיהפוך יום אחד לפריט אספנים.